Det er vigtigt at have erhvervslivet med når man vil gøre det bedre for LGBT+ miljøet, og det har vinderen formået.
I de seneste år er flere store firmaer begyndt at melde sig på LGBT+ banen, men siden sidste år gjorde tre sig særligt bemærket.
De nominerede til Erhvervsprisen er:
IKEA
IKEA lancerede i 2019 regnbue bæreposer under sloganet, ”kærlighed skal ikke være tung at bære”. I forbindelse med salget bidrog de til LBGT+Danmarks undervisnings Projekt LARM, og samtidig var IKEA skarpe i deres afstandtagen til negative og hadefulde kommentarer på sociale medier.
Normværk
Rikke Voergård-Olesen står i spidsen for Normværk som via samarbejde med forskere og specialister skaber kulturforandring, mangfoldighed og ligestilling i dansk erhverv, uddannelse og på arbejdspladser.
Netto
Over 500 lokale Nettobutikker solgte 2019 støttearmbånd til Copenhagen Pride. Det er et klart signal om rummelighed og mangfoldighed Netto sender til både kunder, personale og leverandører.
Lene Nystrøm og Aqua Lone åbnede kuverten og afslørede at dette års Erhvervspris gik til Normværk.